Conform unui studiu efectuat pe mai multe grupe de copii de varste diferite, pentru copiii mai mici de 4.5 ani, ilustrațiile din cărțile pentru copii nu îmbunătățesc capacitatea de a înțelege mai bine povestea sau să își amintească mai bine evenimentele din carte. Insa se pare ca ar avea un impact pozitiv dacă părintele discuta cu copilul pe baza imaginilor.

Copiii mai mari de 4.5 ani beneficiază în schimb de o înțelegere mult mai buna decât cei mici atunci când li se citește, daca pe lângă text sunt prezentate și imagini informative într-o carte.

O explicație pentru care copiii mai mici de 4.5 ani nu beneficiază de prezența ilustrațiilor într-o poveste, ar fi faptul că nu inteleg relevanta imaginilor și astfel nu reușesc să lege informațiile dintre text și imagine. Copiilor de această vârstă le e greu să lege informațiile auditive cu cele vizuale și tocmai de aceea atunci când le citim copiilor din această categorie de vârstă e de ajutor sa punem întrebări pe baza imaginilor și a textului pentru o mai buna înțelegere, nu doar sa citim textul.

Resurse oficiale:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4106274/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *